zondag 13 september 2015

Nieuwe Challenge DCL- Gebruik Stencils

Anja bedacht een mooie uitdaging voor ons bij de Dutch Card Lovers, namelijk:

Gebruik stencils incombinatie met inkt, embossingpaste of met watermark inkt en dan embossen.
Heb je geen stencils? Dan kan je ze ook zelf maken behulp van een sheet en stanzen/ponsen.

Ik wilde heel graag iets maken met de stempel set Winter Wishes uit de nieuwe Herfst/Winter Catalogus. Ik vind dit een schitterende set, deze doet ook een beetje nostalgisch aan. Ideaal voor een serie nostalgische kerstkaarten dus. :)

De Crumb Cake Note Cards en Envelopes leent zich hier uitstekend voor. De envelop heb ik meteen meegenomen om te decoreren in stijl zodat het één mooi geheel is.
Op een stukje Verry Vanilla Cardstock heb ik met de Happy Decorative Mask het patroon ingekleurd met Crumb Cake Inkt en een stampin sponge.
Daarna heb ik de takken in Mossy Meadow gestempeld en de eikeltjes in Early Espresso. Deze heb ik met behulp van de Stamp-a-Majic aangebracht. Dit is een handig hulpmiddel om te zorgen dat je afdruk precies komt waar jij hem hebben wilt.
De tekst is in Cherry Cobbler gestempeld.
De kaart is verder gedistressed in de kleuren, Crumb Cake, Soft Suede en Early Espresso.
Om het af te maken in stijl heb ik met Versamark de hele kaart beinkt en met Iridiscent Ice Embossingpowder en de Heat Tool geembossed. Nu glinstert de hele kaart. Geeft een super leuk effect vind ik zelf.
De kaart heb ik daarna  gemat op Early Espresso Cardstock en daarachter een stukje Lace Trim Sahara Sand geplakt.
Met Linen Tread heb ik een paar keer om het cardstock gewikkeld en een strik erin gemaakt.
Vervolgens dit geheel op de basis kaart bevestigd.
Ik vind hem super geworden in al zijn eenvoud.



Het DT en onze Gastdesigner hebben ook super leuke voorbeelden gemaakt. Dus een kijkje op ons Challenge blog is zeker de moeite waard. ;)
Mocht je meedoen met onze Challenge dan wens ik jullie heel veel plezier met deze uitdaging. Hij is echt leuk!


Een fijne dag en tot gauw weer.


Groetjes Rosalien


Gebruikte Materialen:


Built for Free Using: My Stampin Blog

1 opmerking:

Blauw Hertje van Stempidoe... zei

Gaf geworden, vooral ook due glinstering over je kaart