zaterdag 19 mei 2018

Blog Gop Stamp Impressions Europe - Theme Monochrome Magic

Het Thema van deze Blog Hop is  Monochrome Magic wat wil zeggen dat je een kaart moet maken in 1 kleur schakering.
Ik heb mij heerlijk uitgeleefd op 2 kaarten.


De eerste kaart heb ik in groen tinten gedaan en hiervoor heb ik de kleuren  Soft Sea Foam, Granny Apple Green, Pear Pizzaz en Old Olive gebruikt.
Het raamwerk komt uit het schitterende Delightful Detailed Laser Cut Specialty Paper. Deze is heel mooi gedetailleerd en hierdoor ook erg kwetsbaar.
Ik berg hem daarom ook op per vel in een 12 x 12 hoes, zo blijven ze mooi en beschermd.
Het Laser Cut vel heb ik met de sponge brayer van licht naar donker groen gekleurd.
De tekst  is de "Statement of The Heart" stempel van SU en heb ik uit gestanst met de Stitched Framelits.
De bloem komt uit de set "Love What You Do".
En als laatste heb ik de Gems gekleurd met de Stampin Blends in de kleur Old Olive.






Voor dit kaartje heb ik wederom het mooi Laser Cut Specialty Paper gebruikt en ingekleurd  in de kleuren Grapefruit Grove en Calypso Coral.
Daarna heb ik hem bewerkt met Versamark en er Clear Embossingpoeder op gestrooid  en verhit met de heattool. Hij heeft nu een mooi glanslaagje. Helaas laat de foto dat niet goed zien.
Ik heb hem vervolgens gemat op Grapefruit Grove en daarna op Calypso Coral.
De bloemen heb ik met de Calypso Coral Stampin Blends ingekleurd en er Faceted Dots opgeplakt.
Met de stempelset "Oh, So Eclectic" heb ik 2 bloemen gestempeld  en onderaan de kaart bevestigd.
Daar bovenop 2 Faceted Gems geplakt die ik ingekleurd hebt met de Stampin Blends.
De tekst komt uit de set "Tabs For Everything".






Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren om ook hiermee aan de slag te gaan. Het is echt leuk om Monochrome kaartjes te maken.
Heel veel plezier met de Blog Hop en tot de volgende keer. ;)


Creatieve Groetjes,


Rosalien




5 opmerkingen:

Miranda Versteeg - Atelier Negen zei

Wat een gave projecten heb je gemaakt! Dank je wel voor het delen van je inspiratie.

Yolanda Pasterkamp zei

Heel leuke kaarten. Mooi hoor die kleuren bij elkaar.

The Creative Teacup - Yvonne Spikmans - Van Bruggen zei

Mooi gedaan Rosalien!! Twee prachtige kaartjes! x

rosa Mädchen zei

Great idea to color the speciality paper. Like both cards, but the second one is so gorgeous.

Martina zei

Absolutely great!!!
xo, Martina